dinsdag 6 mei 2008

|0073

Suddenly I see.

"Goeiemorgen!" Doodenthousiast komt Ina naar me toe rennen. Ik glimlach en beantwoord haar begroeting. In elk geval vergeet zij niet dat het week van de Goeiedag is. Ik vertel dat aan Iemand, een beetje op bestraffende toon, want hij gaf alleen maar een kort knikje, alvorens te zeggen dat hij eerst naar de leraarskamer moest want enzovoorts. Hij vraagt of ik nu subtiele hints aan het geven ben en daar moet ik even over nadenken. "Ja", zeg ik uiteindelijk. Hij glimlacht en schokschoudert. Jongens.

O
m vijf na vier rijden Ina en ik samen naar huis. Iemand heeft één of andere vergadering of iets dergelijks en blijft dus langer. Als we langs de zijkant van de school fietsen, zie ik plots een jongen in een beige T-shirt uit het raam hangen. "GOEIEMIDDAG ANNEKE!!" Schreeuwt hij en zwaait met zijn beide armen. En heel even vergeet ik hoe erg ik die bijnaam haat en kan ik alleen maar heel hard lachen en terugzwaaien.

Jongens...

0 reacties:

 
design by suckmylolly.com