donderdag 29 mei 2008

|0080

At the beginning with you.

Iemand begint de zesde juni met zijn examens. Dat is volgende week vrijdag. Ik begin de tiende pas en bijgevolg is hij al veel drukker bezig dan ik, waardoor ik dan weer een immens schuldgevoel heb - want ik leer vast niet voldoende - en hij een beetje prikkelbaar is. Een beetje veel, eigenlijk. "Daar is maar één remedie voor", zegt Ina wijs. Ik verwacht de meest geweldige tip die me iemand mij de afgelopen drie jaar gegeven heeft, maar in plaats daarvan zegt ze:

"Disneymuziek luisteren en als je dan toch bij elkaar bent, samen woordjes blokken." Of iets anders. Wiskundebewijzen, bijvoorbeeld. Of Engelse grammatica, die niet eens moeilijk is. Of Franse, die toch niet zo simpel is. Of jaartallen, een van die vele hatelijke onderdelen bij geschiedenis. Zie je wel, ik ben slecht bezig. Ik heb al nul van mijn vijf Franse teksten samengevat (dat heet ontwijken - ik durf het niet), nog maar driehonderdnegentig van de duizendhonderd Latijnse woordjes geleerd, nog maar twee bladzijden godsdiensten geleerd en nog geen chemie, wat ik deze week gepland had.

En al drieëntwintig vd achtentwintig lessen geschiedenis. En vier stukken Latijnse grammatica. En engelse voc. En sommige Franse vervoegingen, en mijn uitspraak, voor het mondeling. En al twee stukjes wiskunde, that is.

Te weinig dus, ik zeg het u.

2 reacties:

Anoniem zei

Veel te veel, zal ik het zeggen. ;)

Anoniem zei

Ja, en ik ook. Ik zit in 't vijfde, begin maandag 9 juni & heb nog niet eens half zoveel gedaan.
Jij maakt me depressief.
xx

 
design by suckmylolly.com