maandag 14 april 2008

|0064

Hold on to. (You?)

Ik weet wel. Ik weet wel dat, hoewel vele missmeisjes zich dat voornemen, er nog steeds géén wereldvrede is en dat ik dat zou moeten anders willen. Ik weet wel dat er overal, over de hele wereld, héél veel mensen vergaan van de honger en ik voor al die kleine kindjes een beter leven zou moeten willen. Ik weet wel dat Bush nog steeds president is en dat dat fouten zijn. Ik weet wel dat de wereld nog steeds opwarmt en we er met z'n allen iets aan zouden moeten doen en ik wéét dat er zelfs op onze school mensen rondlopen die een ander leven verdienen.

Ik weet wel dat er zoveel vluchtelingen zijn en mensen zonder een warme thuis. Dat er vrouwen mishandeld, verkocht en onderdrukt worden, dat zelfs mannen slachtoffer worden zijn van huiselijk geweld. En ik weet ook dat de campagnes van het WWF en Unicef niet voor de schoon ogen van Martine Tanghe zijn (al heb ik op die haar ogen eigenlijk nog nooit gelet) en ik weet dat de Zwerfvuilactie van onze Chiro in november/december zeer waarschijnlijk maar een druppel op de hete plaat was.

En toch, tóch kan ik het niet opbrengen iets anders te wensen dan zon. Lente. Want ik word er gewoon gelukkig van.

Maar nu ik dit zo allemaal getypt heb, voel 'k me toch maar schuldig.

2 reacties:

Anoniem zei

En dat mag. Want als ge zo denkt, moogt ge nooit meer ambetant zijn voor iets, en dat komt al helemaal niet goed.
xx

Anoniem zei

Gelukkige verjaardag, Wolkenmeisje! ;)

 
design by suckmylolly.com