maandag 4 februari 2008

|0021

You oughta know.

Eigenlijk vind ik oudejaarsavond een fijner feest dan Kerstmis. Ik weet niet waarom, dat is gewoon zo. Misschien omdat wij oudejaarsavond meestal niet thuis vieren en Kerstmis wel. Of omdat oudejaarsavond nu meer aansluit bij mijn herinneringen van toen ik nog heel klein was. Ik ben een nostalgisch persoontje, ja, dat zal waarschijnlijk wel altijd zo blijven. Maar vanavond is het dus kerstavond en toch hangt er zo'n sfeertje, iets dat ik niet kan bepalen, maar er wel is.

Misschien omdat ik al een hele dag sms'jes krijg, wat normaal nooit gebeurt rond Kerstmis. Plots lijkt iedereen (oké, vier mensen) mij een prettig feest te willen mensen en ik kan niet anders dan antwoorden, zelfs al is het sms'je afkomstig van wie ik liever negeer. Ik houd er ook niet van als mensen niet antwoorden op vragen. Al dan niet uitgesproken.

Dus typ ik snel iets terug waarvan ik hoop dat het onbeduidend is (en dat zijn natuurlijk fouten) en doe alsof ik niet merk dat hij nog iets terug stuurt. Je kan ook overdrijven. Maar als het nu zou sneeuwen, zo heel, heel hard en als ik dan buiten door de sneeuw zou rennen... Dan zou hij daar wel bij mogen zijn. Om de kerstvrede te bewaren en misschien omdat het ook gewoon leuk zou kunnen zijn.

Een heel, heel fijn kerstfeest, allemaal. Met liefs en drie kussen (of bewaren we die tot de 31e?), Ann.

0 reacties:

 
design by suckmylolly.com