dinsdag 19 februari 2008

|0050

Better.

Maar hoe doe je dat? Hoe vraag je aan iemand hóé lief hij je vindt en op welke manier? Ik vraag het me af, terwijl ik door onze lange gang loop en hem ontwijk met mijn blik, ook al moet hij langs mij heen. Straks zal ik boos tegen Ina zeggen dat hij me negeert. (Hij negeert me niet; hij zegt zelfs Dag Ann, maar ik weet niet wat te doen en struikel alleen maar bijna over mijn voeten. Zijn vrienden lachen en ik ben al twee gangen verder.) Hoe vraag je wat iemand nu eigenlijk van je denkt, als je bang bent voor het antwoord?

"Je angst is ongegrond", zegt ze, "hij zei dat hij je lief vindt, hij heeft genoeg hints gegeven. Nu moet je gewoon zelfs springen en dan kom je uiteindelijk wel terecht." Ik schokschouder en zeg dat ik dat nog niet zo weet. Ze zegt dat zij dat wel doet. "En Sara dan?" probeer ik haar te slim af te zijn. Bij wijze van antwoord wijst Ina naar de andere kant van de speelplaats, waar Sara met iemdereen behalve met Niemand praat (zelfs niet eens met kleine 'n'). Ze zwaaide niet toen ze ons gisteren voorbijreed, zelfs niet toen Ina 'Dag Sara' riep. Dat vertelt ze me nu allemaal opnieuw, omdat ze vindt dat dat bewijsmateriaal is en dergelijke meer. Het zal wel.

"Dag Ann!" roept hij opnieuw na de laatste speeltijd en ik grijns, dit keer zonder te vallen. Zijn vrienden lachen nog steeds, maar kom. Van lachen wordt men gelukkig.

0 reacties:

 
design by suckmylolly.com